_ Gr1/2 Th verkeer les

Techniek en vervoer.

De kinderen bekend maken met de techniek in de vervoerbranche .Bewust worden van het verschil tussen vroeger en nu. Leren ontdekken van dingen bijvoorbeeld; waarom zijn de wielen rond, waarom zit de as in het midden van het wiel, hoe werkt een fiets en hoe heten de onderdelen van een fiets.
Deze link werkt niet? Klik hier
Ontwerpschema.

De kinderen bekend maken met de afspraken en regels in het verkeer dicht bij huis. Bewust worden van de verkeerssituatie dicht bij huis en school. Kennis maken met de wijkagent en zijn werk. De fiets als vervoermiddel in details bekijken.
Deze link werkt niet? Klik hier
Lespakket.net

Hoeken, knutselen, kringactiviteiten, lesideetjes, spelletjes, liedjes en versjes!
Deze link werkt niet? Klik hier
Vervoer. Tip! Bestand

In deze moderne tijd is een leven zonder vervoermiddelen ondenkbaar. Onze kinderen worden vanaf de babyperiode al overal mee naartoe genomen. Ze worden er dus dagelijks mee geconfronteerd. Themabord, stempeldoos, kringgesprek, plakopdrachten en meer!
Deze link werkt niet? Klik hier
Juf Janneke. Tip!

Ik wil de kinderen de volgende dingen leren: Het wordt steeds drukker in de leefomgeving van het kind. Ik wil de kinderen leren wat veilig is en wat niet. Leren hoe je moet oversteken; op een zebrapad, met een oversteeklicht en gewoon op straat. Hoe zit je veilig in een auto? Hoe kom je naar school? Bekijken van verschillende vervoersmiddelen We werken toe naar een voorstelling voor de ouders met allemaal liedjes en spelletjes over verkeer en vervoer.
Deze link werkt niet? Klik hier
Themapalet.

Een verkeersproject voor (jonge) kinderen moet natuurlijk goed op de leeftijd zijn afgestemd. Het kan al gauw te moeilijk worden. In eerste instantie is het nuttig om de omgeving van school te bekijken. En natuurlijk de weg van school naar huis en omgekeerd bespreken. Veilig oversteken, afspraken maken, regels en borden kunnen aan de orde komen. Wat hoort er allemaal bij het verkeer, autos, fietsen, bussen, treinen maar ook voetgangers.
Deze link werkt niet? Klik hier
Fiets.

Ga naar het fietsenhok en bestudeer de fietsen die daar staan. Wat zijn de overeenkomsten, de verschillen? Weten jullie van wie de fietsen zijn? Zitten er sloten op? Hoeveel en waarom? Neem de kinderen mee naar de plek waar wordt voorgelezen en vertel hen dat er met fietsen soms vreemde dingen gebeuren. Leg uit dat er in het boek geen woorden staan en dat u daarom hulp nodig hebt van de leerlingen.
Deze link werkt niet? Klik hier
Activiteitenblad. Bestand

Spelactviteiten, Lees- schrijfactiviteiten , Reken- en wis activiteiten , Constructieve activiteiten!
Deze link werkt niet? Klik hier