_ Gr1/2 Th be kapper

Ontwerpschema.

1 De kinderen leren zich inleven in verschillende rollen (klant, kapper etc.) 2. De fijne motoriek wordt beoefend: het hanteren van kleine speldjes, knipjes, krulspelden etc. 3. De werkelijkheid wordt naar de klas gehaald, doordat wij een hoek inrichten, die voldoet aan alle eisen van een echte kapperswinkel 4 Hierdoor zijn kinderen nog beter in staat zich in te leven in de verschillende rollen 5 De kinderen kennen verschillende kapperstermen (kort kapsel, coupe soleil, verven/ mengen, stekels, pony, knippen, snijden, permanent, puntjes bijknippen, spikes, bobline, etc.) 6 De kinderen kunnen verschillende haarsoorten / kapsels ordenen op: licht / donker, kort / lang, bruine tinten / blonde tinten / kastanjebruin etc. 7 De kinderen kunnen reeksen en patronen leggen (verwerkt in werkles activiteiten) 8 In een kapperswinkel komen volwassenen en kinderen.
Deze link werkt niet? Klik hier
Kleutergroep.nl

Stempelkaarten, spelletjes en werkbladen!
Deze link werkt niet? Klik hier
Werkbladen. Tip!

Werkbladen, woordstukjes, 1 meer/minder, kapsels sorteren, Floddertje wil haar.
Deze link werkt niet? Klik hier