_ gr7/8 L R Breuken

Breuken circuitles. Tip! Bestand
Circuit met verschillende hoeken. Hierbij meerder intellegenties aanspreken. De kinderen wel in vele hoeken laten komen, zodat ze op verschillende manieren met breuken bezig zijn!
Deze link werkt niet? Klik hier
Breukenstroken. Bestand
De leerlingen ontdekken in deze les relaties tussen verdelingen door zelf stroken in een aantal stukken te verdelen. De leerlingen ervaren daarbij dat er makkelijke en moeilijke verdelingen zijn. Op deze manier komen - deels impliciet, deels expliciet - relaties tussen breuken aan de orde!
Deze link werkt niet? Klik hier
Breukenstroken. Bestand
Deze les is bedoeld om te zien of leerlingen zelfstandig een situatie kunnen vertalen naar een strook, en hiermee vervolgens inzichtelijk kunnen werken. De leerlingen zijn al enigszins vertrouwd met stroken, maar hebben nog geen vaste aanpak voor het rekenen met stroken ontwikkeld!
Deze link werkt niet? Klik hier
De kaasboer. Bestand
In de volgende opdracht ga je schatten hoeveel geld een stuk kaas kost!
Deze link werkt niet? Klik hier
Breuken vermenigvuldigen. Bestand
In deze les verkennen kinderen het vermenigvuldigen met een breuk of een kommagetal. Ze ontwikkelen zelf strategieen waarmee ze dergelijke sommen kunnen uitrekenen!
Deze link werkt niet? Klik hier
Breuken vergelijken. Bestand
Leerlingen leren breuken te vergelijken op grond van eigen redeneringen!
Deze link werkt niet? Klik hier
Breuken lessenserie. Bestand
Les 1 en 2, introductie over ongelijke breuken. Les 3, De leerlingen kunnen met behulp van verschillende rechthoekmodellen breuken vergelijken. De bemiddelende grootheid wordt daarbij gegeven!
Deze link werkt niet? Klik hier